Fleet Business #6

έκαστο, για το σύνολο του στόλου της Ε.Ε., κάτι που ισχύει για όλες τις ταξινομήσεις οχημάτων από το 2021 και μετά (έναντι μόνο του 95% για το 2020). Τα φορολογικά έσοδα είναι σημαντικά για τις ευρωπαϊκές χώρες: το κράτος πρόνοιας κοστίζει ακριβά και θα κο- στίζει ακόμα περισσότερο κατά τη δι- άρκεια και μετά την πανδημία, ακόμα και αν τα επιτόκια είναι χαμηλά. Δυστυχώς για την εφορία, η φορολο- γία βάσει των κανονισμών εκπομπών CO 2 μειώνεται, καθώς οι κατασκευα- στές παράγουν καθαρότερα αυτοκί- νητα. Αυτό οδηγεί στο επόμενο ερώ- τημα: θα αντικατασταθεί η φορολογία CO 2 με κάτι άλλο; Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι αυτή της Ιρλανδίας. Από την 1η Ιανου- αρίου 2020, η Ιρλανδία υπολογίζει το φόρο ταξινόμησης οχημάτων (VRT) όχι μόνο βάσει εκπομπών CO 2 , αλ- λά και εκπομπών NOx. Η χώρα έχει εφαρμόσει κλιμακωτή φορολογία: u 5 ευρώ ανά χλστγρ / χλμ για τα πρώτα 0-40 χλστγρ / χλμ u 15 ευρώ ανά χλστγρ / χλμ από 0-40 χλστγρ / χλμ έως 0-80 χλστγρ / χλμ u 25 ευρώ ανά χλστγρ / χλμ πάνω από 0-80 χλστγρ / χλμ u Εναλλακτικά 4.850 ευρώ για ντίζελ και 600 ευρώ για όλα τα άλλα οχήμα- τα εάν δεν υπάρχουν τιμές NOx Αυτή η φορολόγηση προφανώς θα επηρεάσει τα οχήματα ντίζελ περισ- σότερο από άλλων κινητήρων, αλλά παρ’ όλα αυτά αποτελεί αξιοπρόσεκτη εξέλιξη. ΑΝΤΊΚΤΥΠΟΣ ΈΝΑΝΤΙ ΕΚΠΟΜΠΏΝ Πιο δύσκολο να μετρηθεί, αλλά εξίσου σημαντικό, αν ενδιαφέρει η πραγμα- τική βιωσιμότητα: ο αντίκτυπος των στόλων αυτοκινήτων. Ας πάρουμε ως παράδειγμα ένα στό- λο 1.000 οχημάτων. Ο υπεύθυνος στό- λου εφαρμόζει πρόγραμμα αειφορίας και αντικαθιστά τα 1.000 αυτοκίνητα ντίζελ και βενζίνης της εταιρείας με 1.000 αμιγώς EV. Ο στόλος κινείται πλέον χωρίς εκπομπές. Μπορούμε να συμπεράνουμε πως λύθηκαν όλα τα προβλήματα εκπομπών. Το ερώτημα είναι και πάλι: πώς ορίζε- ται η βιωσιμότητα; Μόνο με τις εκπο- μπές οχημάτων ή και τον αντίκτυπο «Η Ιρλανδία υπολογίζει το Φόρο Ταξινόμησης Οχημάτων (VRT) όχι μόνο βάσει των εκπομπών CO 2 , αλλά και των εκπομπών NOx» παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία και τη συμφόρηση, στο άγχος των εργα- ζομένων, στην αποδοτικότητα λόγω φόρτισης; Αυτό γεννά την έννοια της «έμμεσης βιωσιμότητας». Αντικαθιστώντας τα οχήματα ICE με BEV, ο υπεύθυνος στόλου αντιμετώ- πισε με επιτυχία τις εκπομπές, αλλά, όχι τόσο τον αντίκτυπο του στόλου. ΌΤΑΝ Η ΕΞΟΙΚΟΝΌΜΗΣΗ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΉ Η ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να εί- ναι σχετικά ακριβή, ακόμα και αν οι προοπτικές είναι θετικές: οι εταιρείες leasing μαθαίνουν περισσότερα για την αξία των EV μετά από μερικά χρό- νια χρήσης και παρουσιάζονται φθη- νότερα EV στην αγορά. Ωστόσο, το πιο πιθανό είναι να αντικαταστήσετε ένα μεγάλο αυτοκίνητο με ένα πολύ μικρότερο ηλεκτρικό όχημα για να πα- ραμείνετε εντός TCO. Και πιο πιθανό είναι επίσης οι εργαζόμενοί σας να μην ενθουσιαστούν με αυτό. Επομένως, η βελτιστοποίηση ενός στόλου αυτοκινήτων εν όψει βιωσιμό- τητας μπορεί να είναι πολύ πιο δυναμι- κή και τολμηρότερη από την ηλεκτρο- κίνηση. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί ενσωματώνοντας τον «αντίκτυπο» στη λογική ενός προγράμματος με- τασχηματισμού στόλου. Συνιστάται η συμπερίληψη στοιχείων έμμεσης βιωσιμότητας, τα οποία είναι απαραί- τητα, όχι μόνο από άποψη εκπομπών, αλλά και από άποψη εξοικονόμησης, καθώς η κινητικότητα, ο διαμοιρασμός αγαθών, η βελτιστοποίηση των τύπων μπορούν να συμβάλουν στο αντιστάθ- μισμα επενδύσεων ηλεκτροκίνησης. 23 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=