Fleet Business #6
ΟΙ ΣΤΌΧΟΙ αειφορίας εμπεριέχονται σε πολλές διαφορετικές στρατηγικές: σταδιακή μείωση εκπομπών, στόχος μηδενικών εκπομπών, ηλεκτροκίνη- ση… και κάθε στρατηγική έχει τις δυ- σκολίες της. Ωστόσο, όταν το εξετά- σουμε σοβαρά, κάνουμε το σωστό; διερωτάται ο αναλυτής του Fleet Europe , Yves Helven στο άρθρο αυτό. ΟΙ ΜΈΘΟΔΟΙ ΜΈΤΡΗΣΗΣ Φαίνεται πως έχει υιοθετηθεί το CO 2 ως σωστή μέθοδος για τη μέτρηση της αειφορίας, αλλά πώς φτάσαμε σε αυτό το συμπέρασμα; Η ατέλεια της μεθόδου CO 2 (υποθετική σε σχέση με τις εξατμίσεις) αποδείχθηκε ήδη με το Dieselgate και την επακόλουθη μετάβαση από το NEDC στο WLTP. Ας εξετάσουμε μερικές άλλες μεθό- δους μέτρησης: u Οξείδια του αζώτου (NOx): Τα αέρια NOx σχηματίζονται όταν τα καύσιμα καίγονται σε υψηλές θερμοκρασίες. Μία από τις λίγες διαθέσιμες μελέ- τες προέρχεται από την EPA (Υπη- ρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Πολιτειών) και κα- ταδεικνύει πως το πετρέλαιο και η βενζίνη κίνησης ευθύνονται για το 47% των εκπομπών NOx στη Νέα Αγγλία (βορειοανατολική περιοχή των ΗΠΑ). u Μικροσωματίδια (PM 2.5): πρόκειται για απειροελάχιστα σωματίδια (2,5 μικρόμετρα) που εκπέμπονται από οχήματα και εισπνέονται από τον άνθρωπο. Εισχωρούν βαθιά στους πνεύμονες και μπορούν ακόμα και να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος. Άμεσα συνδεδεμένα με αναπνευστικές παθήσεις, τα PM υπολογίζονται συνήθως στην ποιό- τητα του αέρα. u Εκπομπές παραγωγής: μια μελέ- τη της LowC (Low Carbon Vehicle Partnership) αποκάλυψε το ποσο- στό των εκπομπών κατά τη διαδι- κασία παραγωγής ενός οχήματος, σε σχέση με τη χρήση του. Παρα- δείγματα: w Ένα κανονικό βενζινοκίνητο όχη- μα: 23% εκπομπών κατά την παρα- γωγή w Ένα υβριδικό όχημα: 31% εκπο- μπών κατά την παραγωγή w Ένα plug-in υβριδικό όχημα: 35% εκπομπών κατά την παραγωγή w Ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας: 46% εκπομπών κατά την παραγωγή. Με άλλα λόγια, στην προσπάθειά μας για βιωσιμότητα, ίσως δεν χρησιμο- ποιούμε βιώσιμες μεθόδους μετρή- σεων. Η ΦΟΡΟΛΟΓΊΑ ΩΣ ΚΊΝΗΤΡΟ Ένα από τα ισχυρότερα κίνητρα για βιώσιμη πολιτική εξακολουθεί να εί- ναι η φορολογία: πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν υιοθετήσει κάποιο εί- δος φορολόγησης βάσει εκπομπών CO 2 για την ταξινόμηση αυτοκινήτων ή για τα τέλη κυκλοφορίας ή και για τα δύο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστη- ρίζει αυτές τις τοπικές στρατηγικές, εφόσον συμβάλλουν στους στόχους που έθεσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβού- λιο (μείωση εκπομπών στις μεταφο- ρές κατά 60% έως το 2050, έναντι του 1990). Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετέ- χουν ενεργά, ειδικά από τη στιγμή που η Ε.Ε. θέσπισε φιλόδοξους στόχους και σοβαρές κυρώσεις σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν. Βασικός στόχος είναι η παραγωγή νέων αυτοκινήτων με μέσες εκπομπές 95γρ CO 2 / χλμ Ανάγκη νέων μεθόδων μέτρησης ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙ CO 2 Έχοντας επιταχυνθεί λόγω πανδημίας, αλλά ήδη στην ημερησία διάταξη εδώ και αρκετό καιρό λόγω φορολόγησης βάσει εκπομπών σε ολόκληρη την ήπειρο, η βιωσιμότητα βρήκε τη θέση της στις τρεις κορυφαίες υποχρεώσεις των υπεύθυνων στόλου για το 2021. 22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=