Fleet Business #6

ΟΙ ΑΡΧΈΣ σε όλη την Ευρώπη ανα- κοίνωσαν απαγόρευση πώλησης πε- τρελαιοκίνητων ή/και βενζινοκίνητων οχημάτων, που θα τεθεί σε ισχύ τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια. Οι κατασκευαστές ξεκινούν επίσης εξη- λεκτρισμό της γκάμας τους, με πολ- λά περισσότερα μοντέλα στο εγγύς μέλλον. Υπάρχουν όμως και «εσωτε- ρικοί» λόγοι, καθώς πολλές εταιρείες έχουν θεσπίσει αυστηρούς περιβαλ- λοντικούς στόχους. Ακολουθούν 10 βήματα που πρέπει να λάβετε υπόψη στην πορεία προς την κλιματική ου- δετερότητα. 1 Τώρα είναι η ώρα Σήμερα, όλα δείχνουν ένα μέλλον ηλεκτρικής κινητικότητας, και αυτό είναι το πρώτο βήμα για την επίτευξη ουδέτερου άνθρακα. Περισσότερα από 20 κράτη-μέλη της ΕΕ βασίζουν ήδη τη φορολογία αυτοκινήτων στις εκπομπές C0 2 . Καθώς οι κατασκευ- αστές εξηλεκτρίζουν τους στόλους τους, το ζήτημα δεν είναι εάν, αλλά πότε ο στόλος σας πρέπει να καταστεί μηδενικών εκπομπών. Τώρα είναι η ώρα για δράση. 2 Ο ρυθμός εξαρτάται από την αγορά Ο ρυθμός της πολιτικής σας μηδε- νικών εκπομπών εξαρτάται από την αγορά. Τα EV χρειάζονται ακόμα κυ- βερνητικά κίνητρα για να αντισταθ- μίζεται το TCO τους και, παρόλο που η διαθεσιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων έχει βελτιωθεί, υπάρχουν ακόμα μεγάλες λίστες αναμονής. Οι οδηγοί των μεγαλουπόλεων που δεν χρειάζεται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις, δεν θα χρειαστεί να ανα- προσαρμόσουν τις συνήθειές τους όταν μεταβούν σε EV, αλλά αυτό αλ- λάζει για όσους βρίσκονται σε εξοχι- κές περιοχές. Σε πολλές περιπτώσεις, τα υβριδικά plug-in ενδείκνυνται ως πρώτο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση. 3 Εξετάστε το TCO Η σύγκριση ηλεκτρικών αυτοκι- νήτων με αυτοκίνητα πετρελαίου ή βενζίνης είναι σαν να συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια. Αναμφίβολα, τα EV είναι ακριβότερα από τα αντίστοι- χα αυτοκίνητα ICE. Ένα φάσμα φο- ρολογικών ελαφρύνσεων, διαφόρων υπολογισμών παροχών σε είδος και οι εγγενείς διαφορές σε κατανάλω- ση ενέργειας και κόστος συντήρησης, ωστόσο, αλλάζουν τα δεδομένα σε πολλές αγορές και καθιστούν τα ηλε- κτρικά αυτοκίνητα πολύ πιο ανταγω- νιστικά. Εξετάστε λοιπόν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και την περίπτωση κάθε χώρας ξεχωριστά. 4 Συμμετοχή όλων των ενδιαφερο- μένων μερών Η μετάβαση σε ουδέτερο CO 2 είναι κάτι παραπάνω από απλή αντικατά- σταση αυτοκινήτου. Γι’ αυτό απαιτείται η υποστήριξη και η έγκριση της Δι- οίκησης, αλλά και των Διευθύνσεων Οικονομικών, Βιωσιμότητας, Προμη- θειών, Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιδομάτων & Παροχών. Τουλάχιστον θεωρητικά, η διοίκηση των περισσότε- ρων εταιρειών θα συμφωνήσει για την ανάγκη μηδενικών εκπομπών, αλλά μπορεί η εφαρμογή των λεχθέντων να αποδειχθεί δύσκολη - ιδιαίτερα σε περιόδους πιο πιεστικών θεμάτων. 5 Συμμετοχή του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας Η πορεία προς ουδέτερο CO 2 αποτε- λεί διαδικασία διοίκησης αλλαγών, και αυτό απαιτεί επικοινωνία. Η συμμετο- χή των διευθύνσεων μάρκετινγκ και επικοινωνίας είναι σημαντική ευθύς εξ αρχής, ώστε να υπάρχει ολοκληρωμέ- νο σχέδιο επικοινωνίας, τουλάχιστον εσωτερικά. 6 Μην ξεχνάτε τον γκρίζο στόλο Όταν αναφέρεστε σε εκπομπές CO 2 , δεν πρέπει να εξαιρείτε καμία αιτία προέλευσης και δεν μπορεί- τε να παραβλέψετε όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους οχή- βήματα για ουδέτερο CO 2 Ο ΔΡΌΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΉ ΟΥΔΕΤΕΡΌΤΗΤΑ Ο δρόμος για ουδέτερο CO 2 είναι μακρύς και δύσκολος, αλλά όλοι συμφωνούν πως πρέπει να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Ακολουθούν 10 βήματα για την αναθεώρηση των πολιτικών στόλου και κινητικότητας για ουδέτερο CO 2 στις ευρωπαϊκές χώρες. 10 20 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=