Fleet Business #6

δίνεται η δυνατότητα ενίσχυσης ορι- σμένων κλάδων επιχειρήσεων, όπως είναι οι εταιρείες ενοικίασης οχημά- των και τα ξενοδοχεία, για αγορά ηλε- κτρικών ποδηλάτων. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΆ ΚΊΝΗΤΡΑ Τέταρτος πυλώνας στήριξης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να είναι η περαιτέρω παροχή οικονομικών κίνητρων για τους ιδι- ώτες και επαγγελματίες που θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα. Δυστυχώς, η κρίση την τε- λευταία δεκαετία επέφερε αλλαγές στις στάσεις και τις αξίες των Ελλή- νων καταναλωτών, οι οποίοι έβλεπαν το αυτοκίνητο ως μέσο επίδειξης και πλουτισμού. Μέσα σε αυτό το κλίμα, δόθηκε ένα γερό πλήγμα στην κατα- ναλωτική πίστη, που ήδη βρισκόταν σε οριακό επίπεδο αξιοπιστίας και ήταν ένα σημαντικό εργαλείο για τους κα- ταναλωτές που ήθελαν να προβούν στην αγορά ενός νέου οχήματος αλλά δεν μπορούσαν να το αγοράσουν με μετρητά. Πρέπει, λοιπόν, να δοθούν περαιτέρω φορολογικά και οικονομικά κίνητρα στον λιανικό/επαγγελματία πελάτη που θέλει να αγοράσει ένα ηλεκτρι- κό αυτοκίνητο. Πρέπει η πολιτεία να ενισχύσει το τραπεζικό σύστημα έτσι ώστε να μπορέσει να ξαναλειτουρ- γήσει ο κλάδος της χρηματοδότησης του λιανικού εμπορίου, φυσικά για εκείνους τους ιδιώτες που τεκμηριώ- νεται η πιστοληπτική τους ικανότητα, επιτρέποντας παράλληλα την ανάπτυ- ξη της αγοράς. ΛΙΑΝΙΚΈΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ Ο λιανικός πελάτης (ο απλός ιδιώτης/ επαγγελματίας) πρέπει να μπει στην εξίσωση της αγοράς ηλεκτρικού αυ- τοκινήτου, αφού του προσφερθούν κίνητρα και φοροαπαλλαγές. Κίνητρα όπως, η επιδότηση αγοράς ηλεκτρο- κίνητου αυτοκινήτου, η επιδότηση αγοράς φορτιστή/ταχυφορτιστή, η απαλλαγή από κάθε είδους τέλος ή δασμό (ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.λπ. ), εκτός του εισαγωγικού δα- σμού (όπου αυτός επιβάλλεται) και του ΦΠΑ (με προϋπόθεση να παρα- μείνει στην ιδιοκτησία του αγοραστή για τουλάχιστον 5-7 έτη), η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, το ελεύθε- ρο παρκάρισμα, η ελεύθερη κυκλο- φορία σε δακτύλιο, η απόσυρση πα- λαιού αυτοκινήτου, θα συνεισφέρουν στην τόνωση της συνολικής αγοράς αυτοκινήτου και θα κατευθύνουν τον κόσμο στην ηλεκτροκίνηση. Η λιανική πώληση πρέπει να τονωθεί ξανά, για να υπάρξει ανάπτυξη στην αγορά των ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων. ΕΠΕΝΔΎΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΆΞΕΙΣ Τέλος, ένας επιπλέον πυλώνας στήρι- ξης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκί- νησης στην Ελλάδα τη δεκαετία αυτή είναι η προσέλκυση Ξένων Άμεσων Επενδύσεων ή/και οι Συμπράξεις Δη- μοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Τα πρόσφατα παραδείγματα με την επέν- δυση της Next .e.GO Mobile SE για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου συναρμολόγησης ή/και κατασκευής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη χώ- ρα μας, όπως επίσης και το project της Αστυπάλαιας με τη VW, δείχνουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθηθεί προς ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον. Η δεκαετία που πέρασε, έπληξε (λόγω οικονομικής κρίσης) την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αλλά επη- ρέασε και την ψυχολογική τους κα- τάσταση, όσον αφορά στην αγορά αυτοκινήτου. Δυστυχώς, και η καινούργια δεκαε- τία δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, με όλη την ανθρωπότητα αντιμέτωπη με την υγειονομική κρίση (Covid-19), που έχει βάλει σε κίνδυνο την οικονομική σταθερότητα όλου του κόσμου και έχει επηρεάσει σχεδόν όλες τις εμπορικές δραστηριότητες πολλών παραγωγικών κλάδων. Σε αυτά τα νέα δεδομένα η διάδοση της ηλεκτροκίνησης δεν είναι απλή υπόθεση. Χρειάζεται το κράτος να σταθεί αρω- γός και να αναλάβει ακόμα πιο ενεργό ρόλο, δείχνοντας το δρόμο που πρέπει να ακολουθηθεί έτσι ώστε να υλοποι- ηθεί το όραμα του εξηλεκτρισμού και να κερδηθεί το στοίχημα που θέλει ένα στα τρία αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτρικό. ΠΊΝΑΚΑΣ 3: ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΑΝΆ ΚΑΎΣΙΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΤΟ 2020 ΤΎΠΟΣ ΚΑΥΣΊΜΟΥ/ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ 2020 2019 ΜΕΤ% 2020 vs 2019 Βενζίνη 43.060 74.339 -42,1% Πετρέλαιο 22.251 30.356 -26,7% Υβριδικά (HEV) 11.751 6.601 +78,0% Εναλλακτικής Ισχύος (APV) 1.780 2.333 -23,7% Ηλεκτρικά Φορτιζόμενα (ECV) 2.135 480 +344,8% Πηγή: www.seaa.gr *Μιχάλης Μάρκου, ΜΒΑ Διευθυντικό Στέλεχος- Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων/Marketing Επιστημονικός Συνεργάτης/Σύμβουλος Stellantis Group (Leasys Hellas – FCA Bank) 15 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=