Fleet Business #6
φθεί πλήρως. Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατες εξαγγελίες, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει προγραμματίσει για το 2021 τη χω- ροθέτηση 10.000 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην επικρά- τεια, ενώ με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης θα επιδιωχθεί η εφαρ- μογή προγράμματος επιδότησης για αγορά και εγκατάσταση φορτιστών. Η ΑΝΑΝΈΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΎ ΣΤΌΛΟΥ Δεύτερος πυλώνας στήριξης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να είναι η ανανέωση (από- συρση) του κυκλοφορούντος στόλου οχημάτων (πολύ παλαιών και ρυπογό- νων) του κράτους (ΟΤΑ, Υπουργεία, Βουλή, Δημόσιες Υπηρεσίες/Οργα- νισμοί, ΝΠΔΔ κτλ) με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Το κράτος θα πρέπει να γίνει ο μεγαλύτερος αγοραστής ηλε- κτρικών αυτοκινήτων αυτή την περί- οδο, δίνοντας το καλό παράδειγμα στους πολίτες. Το τι πράττει και πώς πορεύεται το κράτος, επιδρά σε πολύ μεγάλο βαθμό και στον τρόπο δράσης και αντίδρασης του πολίτη. Όταν βλέπει απαρχαιωμένο στόλο κυκλοφορού- ντων οχημάτων στις Δημόσιες Υπη- ρεσίες/Οργανισμούς/Υπουργεία/ ΟΤΑ, πώς θα πειστεί ο ίδιος να αγο- ράσει ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο; Το κράτος πρωτίστως θα πρέπει να προμηθευτεί καινούργια αυ- τοκίνητα πόλης, υπηρεσιακά, υπουρ- γικά, βουλευτών, οχήματα αστικών/ υπεραστικών συγκοινωνιών, λεωφο- ρεία, φορτηγά, απορριμματοφόρα και οποιοδήποτε άλλο τροχοφόρο, και θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. Η ΑΠΌΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΏΝ, ΚΥΡΊΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΏΝ, ΟΧΗΜΆΤΩΝ Τρίτος πυλώνας ανάπτυξης της ηλε- κτροκίνησης θα πρέπει να είναι η απόσυρση των πολύ παλαιών και ρυ- πογόνων αυτοκινήτων (συμπεριλαμ- βανόμενων των ταξί και φορτηγών). Είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα έχουμε έναν από τους γηραιότερους και πιο ρυπογόνους στόλους οχημάτων στην Ε.Ε. Ο μ.ό. ηλικίας των κυκλοφορού- ντων οχημάτων ξεπερνά τα 15-16 έτη, αν και στην πραγματικότητα πρέπει να είναι ακόμα μεγαλύτερος. Βάσει τελευταίας έρευνας (ACEA), ο μέσος όρος ηλικίας των «εγχώριων» επιβα- τικών οχημάτων είναι τα 15,7 χρόνια, ενώ ακόμα πιο απογοητευτική είναι η εικόνα στις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μας (στα van είναι 18,9 χρό- νια, στα φορτηγά είναι 20,9 χρόνια και στα λεωφορεία 20,4 χρόνια). Στο δε στόλο των ταξί, που είναι κοντά στα 8.000 αυτοκίνητα, ένα μεγάλο ποσοστό του έχει μ.ό. τη 15ετία. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν όμως πάρα πολλά (και ρυπογόνα) αυ- τοκίνητα 20ετίας που κυκλοφορούν στους δρόμους, αρκετά από τα οποία μπορεί να είναι άκρως επικίνδυνα λό- γω της μηδαμινής συντήρησής τους (κυρίως λόγω της οικονομικής κρί- σης). Επιπλέον, το κόστος επισκευής τους είναι τις περισσότερες φορές ασύμφορο, μιας και η εμπορική τους απαξίωση στην αγορά των μεταχειρι- σμένων είναι αρκετά μεγάλη. Η θέσπιση αντικινήτρων (π.χ. περι- βαλλοντικό τέλος, απαγόρευση κυ- κλοφορίας στο κέντρο των πόλεων, κοκ) για την κατοχή και χρήση πα- λιών (και ρυπογόνων) αυτοκινήτων, θα ήταν μια σωστή κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Η απόσυρση τέτοιων αυτοκινήτων θα είχε διπλό όφελος για το κράτος. Πρωτίστως θα απαλ- λασσόταν από τέτοια ρυπογόνα και επικίνδυνα οχήματα, ενώ θα ανανέ- ωνε το στόλο των κυκλοφορούντων οχημάτων με νέα καθαρά και ασφαλή αυτοκίνητα. Με την απόσυρση αυτών των αυτοκινήτων, η αγορά θα μπο- ρούσε να ανακάμψει πιο σύντομα και να αυξήσει τις πωλήσεις των ηλεκτρο- κίνητων οχημάτων, αφού θα ωθούσε τους καταναλωτές στην αγορά ενός καλύτερου, ασφαλέστερου, τεχνολο- γικά αρτιότερου και λιγότερο ρυπογό- νου αυτοκινήτου. Με πρόσφατη τροποποίηση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέρ- γειας βελτιστοποίησε κάποιες παρο- χές. Με τη δυνατότητα αύξησης του ποσού επιδότησης απόσυρσης ταξί, αίρεται η υποχρέωση αγοράς ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος στη λήξη της χρονομίσθωσής του, δίνεται αύ- ξηση του αριθμού των επιδοτούμενων οχημάτων ανά εταιρεία, από τρία που είναι σήμερα σε δέκα, παρέχεται η διευκόλυνση της δανειοδότησης των εταιρειών για αγορά ηλεκτρικών οχη- μάτων με δυνατότητα εκχώρησης της επιδότησης στην τράπεζα και, τέλος, Στη χώρα μας θα πρέπει να χορηγηθούν κίνητρα εγκατάστασης και λειτουργίας φορτιστών/ ταχυφορτιστών σε όλο το εθνικό δίκτυο, σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες ή σε φορείς των ΟΤΑ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=