Fleet Business #6

ακόμα ενδοιασμούς για την αγορά κάποιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με κυριότερους λόγους την υψηλή τιμή αγοράς, τη μη ύπαρξη δελεαστικότε- ρων οικονομικών/φορολογικών κινή- τρων, την έλλειψη περισσότερων δια- θέσιμων μοντέλων, την περιορισμένη αυτονομία τους και την ανύπαρκτη υποδομή φορτιστών/ταχυφορτιστών. Για να μπορέσει να αναπτυχθεί περαι- τέρω η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, θα πρέπει πέρα από τις υποδομές, η πολιτεία να προχωρήσει στη λήψη μιας σειράς επιπρόσθετων μέτρων, που θα προωθήσουν την ηλεκτροκί- νηση και θα δίνουν κίνητρα -όχι μό- νο οικονομικά- στους πολίτες για να στραφούν σε αυτήν την τεχνολογία μέσα στη δεκαετία που διανύουμε. ΤΟ ΔΊΚΤΥΟ ΦΟΡΤΙΣΤΏΝ Η Ανάπτυξη Δικτύου Φορτιστών σε όλη την Ελλάδα πρέπει να είναι ο πρώτος πυλώνας στήριξης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Οπότε ακρογωνιαίος λίθος επιτυχίας της ηλεκτροκίνησης είναι η ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού, αποδοτικού και συνδεδεμένου δικτύ- ου φορτιστών σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η ανάπτυξη αυτού του δικτύου είναι το σημείο καμπής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην αγορά. Στην Ευρώπη, έως ένα εκατομμύριο δημόσιοι σταθμοί φόρτισης θα χρεια- στούν έως το 2024 και τρία εκατομμύ- ρια έως το 2029, προκειμένου να κα- λυφθούν οι ανάγκες των ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τη στιγμή που επί του παρόντος μετά βίας ξε- περνούν τις 200.000. Στη χώρα μας θα πρέπει να χορηγη- θούν κίνητρα εγκατάστασης και λει- τουργίας φορτιστών/ταχυφορτιστών σε όλο το εθνικό δίκτυο, σε ενδιαφε- ρόμενους επιχειρηματίες ή σε φορείς των ΟΤΑ, με τη μορφή επιδότησης στο πλαίσιο ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Επίσης, να θεσπιστεί ειδικό τιμολόγιο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τη λειτουργία τους. Θα πρέπει να υπάρχει πιο στενή συνερ- γασία της κεντρικής διοίκησης του κράτους με τις περιφέρειες και τις δημοτικές αρχές, να δημιουργηθούν επαρκείς εγκαταστάσεις φορτιστών σε όλες τις πόλεις, να εγκατασταθούν ταχυφορτιστές σε όλες τις βασικές εθνικές οδικές αρτηρίες (τουλάχι- στον ανά 100 χλμ), να υπάρχουν σε κεντρικά/κομβικά σημεία υψηλού εν- διαφέροντος σε συνδυασμό με το δί- κτυο δημόσιων μεταφορών (λιμάνια, Για να αναπτυχθεί περαιτέρω η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας θα πρέπει, πέρα από τις υποδομές, η πολιτεία να προχωρήσει στη λήψη πρόσθετων μέτρων 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Toyota Yaris Nissan Qashqai Opel Corsa Peugeot 208 Renault Clio Volkswagen Polo Citroen C3 Toyota C-HR Toyota Corolla Toyota AYGO 4.531 3.091 2.793 2.741 2.348 1.976 1.975 1.922 1.790 1.743 Πηγή: www.seaa.gr ΠΊΝΑΚΑΣ 2: ΤΑ ΠΡΏΤΑ 10 ΜΟΝΤΈΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΣΕ ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΓΙΑ ΤΟ 2020 αεροδρόμια, σταθμοί μετρό, ΚΤΕΛ, ΟΣΕ, κτλ) και να θεσπιστούν τροπο- ποιήσεις στον γενικό οικοδομικό κα- νονισμό, προκειμένου οι μελλοντικοί χώροι στάθμευσης πολυκατοικιών/ οικοδομών να προβλέπουν παροχές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων - μο- ντέλο παρόμοιο με αυτό του φυσικού αερίου. Έως και σήμερα είναι εγκατεστημέ- νοι περίπου 2.000 φορτιστές, ενώ υπάρχει η δέσμευση για το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδι- κοί άξονες της χώρας, να έχουν καλυ- 12 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=