Fleet Business #6

4 μοντέλα μιας εταιρείας στο top-10 των πωλήσεων), με το C-HR να κα- ταλαμβάνει την 8η θέση (1.922 ταξι- νομήσεις), το Corolla την 9η θέση με 1.790 ταξινομήσεις, και το AYGO με 1.743 πωλήσεις τη δέκατη. (Πίνακας 2) Σε θέματα αμαξώματος, το 2020, οι αγοραστές επέλεξαν την κατηγορία των SUV, που απέσπασε το μεγαλύτε- ρο κομμάτι της αγοράς, με ποσοστό 45,78%. Τα μικρά απέσπασαν ένα πο- σοστό 29,2% και τα μικρομεσαία ένα ποσοστό 12,2%. Τέλος, ως καύσιμο, το 2020 προτιμήθηκε η βενζίνη έναντι του πετρελαίου, με το 53,17% των νέων επιβατικών που πουλήθηκαν να είναι βενζινοκίνητα, έναντι 65,14% το 2019. Πετρελαιοκίνητα ήταν το 27,47% των καινούργιων επιβατικών που πωλήθη- καν στη διάρκεια του 2020, από 26,6% το 2019. Αυξημένο είναι και το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού πουλήθηκαν 2.135 μονάδες το 2020 έναντι 480 οχημάτων το 2019, με απο- τέλεσμα η αγορά να καταγράφει εντυ- πωσιακή άνοδο +344%, ενώ οι ταξι- νομήσεις αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, κατέγραψαν πτώση -23,7% το 2020 καθώς διατέ- θηκαν 1.780 αυτοκίνητα έναντι 2.333 οχημάτων το 2019. (Πίνακας 3) ΤΟ ΣΤΟΊΧΗΜΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ ΤΗ ΝΈΑ ΔΕΚΑΕΤΊΑ Στην αρχή της τρέχουσας δεκαετίας (2020-29) το μεγαλύτερο στοίχημα για τον κλάδο του αυτοκινήτου είναι η επιτυχής μετάβαση της αγοράς στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η ηλεκτροκίνηση (μαζί με την αυτό- νομη οδήγηση) θεωρούνται τα next big things στο χώρο της αυτοκινητο- βιομηχανίας. Το χαμηλότερο λειτουρ- γικό κόστος, η οικονομία στα τέλη κυκλοφορίας, η ελευθερία κίνησης στον δακτύλιο μεγάλων πόλεων και η φιλική προς το περιβάλλον τεχνο- λογία, στρέφουν όλο και περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα κράτη και τους καταναλωτές προς αυτή την κατεύθυνση. Βέβαια, σημαντική πα- ράμετρος προς αυτή την κατεύθυνση -για την περιοχή της Ευρώπης- είναι η πολιτική της Ε.Ε. για την κλιματι- κή αλλαγή, που έχει θέσει ως στόχο τη δραστική μείωση των εκπομπών καυσαερίων των αυτοκινήτων έως το 2030. Σε αυτό το μακροπεριβάλλον που έχει δημιουργηθεί, η κυβέρνηση με το πρόσφατο σχέδιο για την ηλεκτρο- κίνηση στην Ελλάδα, έθεσε ως στόχο, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά. Μάλιστα, με το νέο πρό- γραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» , επι- δοτούνται (ως ένα ποσό) ιδιώτες και επιχειρήσεις για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινή- των. Με την έναρξη της πλατ- φόρμας «Κινούμαι Ηλεκτρικά» από τα τέλη του Αυγούστου (2020) έως και τον Φεβρου- άριο (2021), οι αιτήσεις για επι- δότηση ηλεκτρικού οχήματος σημειώνουν αυξημένη κινητικό- τητα (κοντά στις 10.500 αιτήσεις) και έχουν απορροφηθεί περισσότερα από 9.000.000 ευρώ. Τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνουν οι αιτήσεις για τα ηλεκτρικά ποδήλατα (8.000 περίπου αιτήσεις με ποσοστό 76,1%), ενώ οι αιτήσεις για τα ηλεκτρικά αυ- τοκίνητα είναι ακόμα πολύ λίγες (700 περίπου αιτήσεις με ποσοστό 6,5%). Στο εξωτερικό, η ηλεκτροκίνηση βρί- σκεται σε πολύ καλό επίπεδο, ακολου- θώντας ανοδική πορεία. Το 2020, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αποτε- λούσαν το 11,9% των συνολικών πω- λήσεων επιβατικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ε.Ε., από 5,7% το 2019. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα σημείωσαν παρόμοια αύξηση της ζή- τησης πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 10,5% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ε.Ε., σε σύγκριση με 3,0% το προηγούμενο έτος. Στην Ελλάδα, η ηλεκτροκίνηση βρί- σκεται ακόμα σε νηπιακό στάδιο. Το 2020 πουλήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι 480 το 2019, με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει άνοδο +344% μεν, ξεκινώντας όμως από πολύ χαμηλή βάση. Συνολικά πουλήθηκαν πάνω από 15.500 αυτο- κίνητα (ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα) σε σχέση με 9.414 αυτοκίνητα το 2019 (αύξηση +66,41%). Η πλειονότητα όμως αυτών των πω- λήσεων ήταν οι λεγόμενες εταιρικές πωλήσεις σε ποσοστό πάνω από το 70%. Αρκετές έρευνες έχουν αναδεί- ξει πως το καταναλωτικό κοινό έχει Σε θέματα αμαξώματος, το 2020, οι αγοραστές επέλεξαν την κατηγορία των SUV που απέσπασε το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς, με ποσοστό 45,78%. Τα μικρά απέσπασαν ένα ποσοστό 29,2% και τα μικρομεσαία ένα ποσοστό 12,2% 10 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=